Баш микро еко

БАШ МИКРО ЕКО
БашБиоБит
Помоћу микробитова и посебних сензора ученици шестих разреда су извели испитивање земљишта и мерење количине влаге у земљишту у школском дворишту. Испитивање је у склопу еколошких активности школе, где у овој конкретној активности ученици су желели да провере квалитет и разноврсност абиотичких фактора због биљног састава школског дворишта. У испитивању влаге ученици су узели у обзир осенчене и осунчане делове дворишта, мерило се и у различитим деловима дана, водило се и рачуна о томе да ли се мери пре или после великих падавина.

Ученици су се поделили у екипе а мерења су трајала 14 дана. Једна екипа је мерила зависност количине падавина и влажности земљишта. Друга екипа је мерила како зависи количина влаге од дела дана у којем се влага земљишта мери. Трећа је пратила зависност влаге у земљишту са осенченим и неосенченим деловима школског дворишта.

Ученици су на крају двонедељног дневног мерења закључили које биљке треба да се засаде и на који начин да се негују.

Очувајмо животну средину!
Ученици осмог разреда су саставили флајер о свему што су сматрали да грађани треба да знају о екологији и те флајере поделили мештанима као вид промоције очувања животне средине.

dav

dav

Микро Еко љубимац
Радионица Микро-Еко је организована с циљем да упозна ученике шестог разреда са употребом микробитова. Ученици су се сусрели са самим програмирањем и самостално одлучивали које функције ће имати њихов љубимац. Затим су програмски код пренели у микробит. На крају радионице сваки ученик је имао свог дигиталног љубимца који је могао да уради неколико основних функција (да покаже осмех, пошаље срце, иде да спава, да се игра- приказ анимације која изгледа као да љубимац трчи). На крају су ученици своје микробитове ставили у унапред припремљену кутију тако да је љубимац добио своје еколошко тело што је у складу са пројектом који смо желели да испратимо.
Забележили смо неколико фотографија са ове активности.

Еколошки аларм
Ученици шестог разреда су заједно реализовали активност коришћења микробита и направили аларм који региструје отварање врата. Искористили су два микробита која су повезали радио везом, а затим омогућили да сигнал са једног који се налази залепљен на вратима, стигне до другог који се налази у другој просторији. Када микробит пријемник добије сигнал, он шаље сигнал малом звучнику да се укључи. Тај звук је знак да неко покушава да уђе у просторију јер су се врата отворила. Ученици су имали неколико решења, а како смо имали два звучника на крају смо имали два аларма који су радили. Аларм је на крају упакован у посебно дизајнирану кутију од картона, тако да је цела група ученика имала задужење које су сами себи осмислили и поделили. Посебно их је заинтересовало повезивање самог аларма са звучником помоћу разних жица које је требало правилно уклопити.
Следеће недеље ћемо направити малу измену овог кода. Микробит ће реаговати на упаљено светло у просторији а не на покрет отварања врата.

dav

Еко- квиз
У оквиру пројекта “Школе за 21. век” ученици 7. и 8. разреда заиграли су еко квиз.

Сви ученици поменутих разреда учествовали су у организовању овог квиза.

Ученице 8-2 одељења, Дуња Лазичић и Верица Ћирић, са педагогом Мишелом Толимир и наставницом хемије Невеном Месарош, водиле су еко квиз.

Свако одељење је имало своју екипу учесника, а остали ученици из поменутог одељења су навијали за свој тим.

Екипе су имале и своја имена. Екипа 7-1 одељења звала се “Туја”, а учесници ове екипе су били: Дуња Грујић, Слободан Антић и Драган Адамов. Екипа 7-2 одељења звала се „Оморика“, а учесници су били Леијла Деак, Бојан Голић и Далибор Поповић. У саставу треће екипе били су Маријана Иличин, Катарина Ердељан и Драган Грујић-екипа „Бор“ и ученици из 8-2 одељења, Николина Мишков, Мирослава Пајташев и Немања Бењоцки чинили су четврту екипу – екипа „Смрча“.

Еко квиз се одвијао кроз три игре: “Новине гужвалице и чаше падалице”, „Чепкошалице“ и „Микро-питалице“. Да би квиз био “из 21. века” неопходни су нам били микробитови. Ученици су предходно програмирали микробитове. Овај микро робот нам је помогао у трећој игри еко квиза у којој су ученици учесници приказивањем одговарајућег слова (А, Б или Ц) одговарали на постављена питања.

Квиз је обухватао задатке и питања која су у вези са наставним градивом природних наука и апелом на формирање свести о значају очувања животне средине.

 

Aнкетирање мештана

Чланови секције „Еко-јуниори“ су у свом комшилуку спровели анкету о значају чувања животне околине. Анкета је део пројекта под називом “Школе за 21. век” коју спроводе ученици 7. и 8. разреда наше школе. Ученици који су осмислили анкетна питања су чланови школске секције за заштиту животне средине. Наши мештани су врло радо одговарали на постављена питања. Анкетирано је 40 мештана и анкета је показала да наши мештани имају развијену свест о заштити човекове околине. Циљ анкете јесте да се утврди ниво свести о потреби заштите животне средине и ниво знања о еколошким темама.

Након анализираних резултата видљиво је да је свест о значају животне средине висока. Еко-јуниори ће наставити са анкетирањем становника у циљу подизања свести на још виши ниво.

Еколошка дебата
У оквиру пројекта, ученици седмог и осмог разреда подељени у две мешовите екипе од четири члана, дебатовали су на тему колики може бити еколошки допринос појединца. Прва екипа названа ,,Кап” заговарала је тврдњу да је сваки допринос појединца драгоцен без обзира на то да ли се и остали појединци око нас понашају еколошки исправно. Друга екипа названа ,,Море” тврдила је да је појединачно деловање неопходно и драгоцено, али да не може бити остављено на савест појединцу, већ мора бити регулисано строгим законима.
Да ли је природи свака помоћ и пажња драгоцена или је појединачно деловање занемарљиво уколико је усамљено? Да ли је важније подизати еколошку свест људи или ће од веће помоћи бити стрoжији закони? Можда је подједнако важно и једно и друго? Публику су чинили ученици седмог и осмог разреда који су имали могућност да се укључе у дебату, постављају питања и износе мишљења. Публици су подељени флајери са препорукама о свакодневним поступцима поступцима који могу много допринети очувању природе.
Дебата је по процени присутних била веома жустра, чланови екипа су изнели аргументе и приступили овом проблему на начин који је превазишао очекивања па се чинило да присуствујемо дебатовању ученика средње, а не основне школе.

Екипа КА
Верица Ћирић
Тања Бакић
Бојан Голић
Далибор Поповић

Екипа МОРЕ
Николина Мишков
Анамарија Хорват
Слободан Антић
Драган Адамов

Како живи моја планета?
У недељи од 13. до 17.5.2019. реализован је квиз за ученике шестог разреда ,,Како живи моја Планета?”. Квиз је реализован за свако одељење посебно. Ученици су на питања/тврдње из области познавања еколошке ситуације и угрожености планете одговарали коришћењем микробитова, који су били претходно испрограмирани на посебној активности.
Ученици су стајали у врсти, сваки круг питања елиминисао је оне који нису тачно одговорили, док се није дошло до победника квиза. Победник одељења 6/1 је Тотај Елион, а 6/2 је Анђела Гуцул.
Активност су припремиле и реализовале наставница биологије и педагог.

 

Правила су наша!
У недељи од 6. до 10.5.2019. ученици четвртог разреда су током часова Природе и друштва реализовали радионицу “Правила су наша!” са циљем подстицања еколошке свести и самосталног увиђања пожељног понашања у односу на окружење и формулисања еколоких правила. Након краће дискусије, разматрања последица конкретних примера чињења, односно нечињења, ученици су у групном раду осмислили и илустровали правила еколошког понашања.
Ова активност наставиће се штампањем правила и поделом правила (летака) мештанима Башаида.

Еко јуниори шире своје гране
Чланови секције “Еко-јуниори” са наставницом хемије, Невеном Месарош, припремили су и одржали су интерактивно предавање ученицима 3. и 4. разреда основне школе “Ђура Јакшић” из Кикинде, на тему „Шуме су плућа планете“. Причали смо о томе зашто су нам шуме важне. Шта се дешава уништавањем шума и како смањење шума утиче на људе и животиње. Поред приче о значају дрвећа, еко-јуниори су представили све наше досадашње активности, које смо имали у оквиру школске секције, уз поруку: Да бисмо живели одговорно и здраво морамо знати како да се понашамо, поштујемо и чувамо природу.